Ökotudatos reklámajándékok: így erősítheted a márkádat fenntartható módon2025-05-09

Ahogy nő a társadalmi nyomás a környezettudatos működésre, a vállalkozásoknak már nemcsak az ár és a design számít egy reklámajándék kiválasztásánál. A fenntartható, újrahasznosított vagy természetes alapanyagból készült promóciós termékek ma már sok cégnél elvárásként jelennek meg. Fontos: nem greenwashingról van szó, mert egy tartós, újrahasznosított anyagból készült és valóban hasznos reklámajándék értéket közvetít. Ebben a blogban bemutatjuk, hogyan tud a céged is zöldebben ajándékozni, és milyen ökotudatos reklámajándékokkal építheted hosszú távon a márkádat.

Fenntartható ajándékötletek cégeknek

Mitől lesz egy reklámajándék valóban környezetbarát?

Nem minden zöldnek tűnő ajándék fenntartható ? és nem minden fenntartható termék tűnik elsőre zöldnek. Ezért fontos tisztázni, milyen szempontok alapján beszélhetünk valóban környezetbarát reklámajándékról.

Anyaghasználat: Az első tényező az alapanyag. Az újrahasznosított műanyag (RPET), a újrahasznosított pamut, a bambusz, a parafa, vagy a biológiailag lebomló kompozitok mind környezetkímélőbb alternatívái a hagyományos műanyagnak vagy kezeletlen textilnek. A tanúsítvánnyal rendelkező anyagok, például az OEKO-TEX?, az RCS (Recycled Claim Standard) biztosítják a termékek nyomonkövethetőségét és hitelességét is.

Használati érték: Akkor válik egy ajándék fenntarthatóvá, ha hosszú távon is használatban marad. Egy újrahasznosított alapanyagból készült kulacs, vászontáska vagy golyóstoll, amely jó minőségű, tartós, ezért hosszú ideig használják, sokkal kevesebb terhet ró a környezetre, mint egy egyszer használatos, silány minőségű műanyag változat. A környezettudatosság tehát nem csak az anyaghasználaton múlik, hanem azon is, hogy az ajándék hasznos, tartós, így minél hosszabb ideig képviseli a márkánkat.

Felelős ellátási lánc: A reklámajándék nem csak a végtermékről szól: a mögötte álló ellátási lánc is meghatározza a fenntarthatósági értékét. Partnereink számára - akiknek kizárólagos képviselői vagyunk Magyarországon - fontos, hogy beszállítóik átlátható, etikus és tanúsított körülmények között működjenek. Az Amfori BSCI, SMETA vagy ISO szabványok szerinti auditok és belső értékelések segítenek abban, hogy kizárólag olyan beszállítóktól származzanak az általunk forgalmazott termékek, akik megfelelnek szociális, környezetvédelmi és etikai elvárásainknak. Közös célunk: 2025-re beszerzéseink 90%-át lefedni független, auditált partnerekkel.

Elérhetőség, szállítmányozás: A környezettudatos ajándék kiválasztásánál praktikus szempont, hogy mi érhető el készletről, hiszen sok esemény vagy kampány szoros határidővel zajlik. Webáruházunkban már több száz ökoajándék közül válogathatsz, akár azonnali szállítással. Ezek a termékek már itt vannak, nincs szükség kis mennyiségben, külön beszállítani őket. Ha nagyon egyedi szeretnél lenni, akkor gondolkodj olyan grafikában, ami egy standard termékre nyomva is felkelti a figyelmet.

Tanúsítványok, amelyekben megbízhatsz

A fenntarthatóság nem pusztán marketingüzenet, hanem hiteles tanúsítványokkal igazolható. Egyre több cégnél elvárás, hogy az általuk választott promóciós termékek ne csak ?zöldnek tűnjenek?, hanem valóban megfeleljenek a nemzetközi fenntarthatósági normáknak.

A legfontosabb tanúsítványok, amelyekre érdemes rákérdezni a reklámajándék kiválasztásakor:

OEKO-TEX Standard 100: Biztosítja, hogy a textiltermék nem tartalmaz egészségre káros anyagokat. Nem kizárólag újrahasznosított, de felelős gyártásra utal.

RCS (Recycled Claim Standard): A termék újrahasznosított összetevőinek arányát igazoló nemzetközi tanúsítvány. Segít a nyomon követésben és elkerülni a ?greenwashing? vádját.

FSC (Forest Stewardship Council): Fa- vagy papíralapú reklámajándékok esetében garantálja, hogy az alapanyag felelős erdőgazdálkodásból származik.

A GRS (Global Recycling Standard): Igazolja az újrahasznosított anyagokat, szociális és környezeti felelősséget, vegyi korlátozásokat - ami a teljes ellátási láncra és emblémázásra is kiterjed.

Ezek a minősítések nemcsak a környezeti, de a szociális szempontokat is figyelembe veszik. Egy tanúsított reklámajándék nem csupán a cég környezettudatosságát mutatja meg, hanem bizalmat is épít partnereiben és ügyfeleiben.

Ökoajándék, ami tükrözi a céged értékeit

Egy reklámajándék nemcsak praktikus meglepetés, hanem kommunikációs eszköz is. A választott termék stílusa, anyaga és használhatósága mind arról árulkodik, hogyan gondolkodik a céged a világról, többek között a fenntarthatóságról.

Nem minden cég zöld, de minden cég kommunikál. Ha a tevékenységedből adódóan nagyobb az ökológiai lábnyomod (pl. gyártás, logisztika, vegyipar), akkor különösen fontos, hogy a márka megjelenéséhez tartozzon valamilyen felelősségvállalás: például újrahasznosított anyagokból készült ajándékokkal tudsz kompenzálni, és hitelesen megmutatni, hogy figyelsz a környezetedre.

Ha viszont eleve zöld területen dolgozol, például fenntartható energetikában, környezetvédelmi tanácsadásban vagy ökotermékeket forgalmazol, akkor szinte elvárás, hogy a céged kommunikációja minden szinten tükrözze a fenntarthatóság iránti elköteleződést. Egy eldobható műanyag toll ilyenkor nemcsak közhelyes, de kontraproduktív is lehet. A brandednek megfelelőbb választás egy bambusz jegyzetfüzet, újrahasznosított anyagból készült kulacs vagy RPET tornazsák.

Látogass el webáruházunkba és válassz reklámajándékot ökosan.

 

 

 


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2025

Logózott, emblémázott ajándékok cégeknek 34 év szakmai garanciájával
3 600 partnerünknek, naponta 25 000 emblémázott termék


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2025
Kapcsolatokat SzÉpítünk!
PHP: 0.458s | SQL: 0,047s | 2025-05-13 23:20:02